AM

För att få köra AM (mopedklass 1) krävs AM-körkort, körkort eller tidigare utfärdat förarbevis för moped klass 1.

Öppettider
Sommartider- Se Första sidan

Körtider
Måndag-torsdag 7.30-16.00

Fredag 7.30-14.30

Centralg. 30
844 31 Hammarstrand

Veronica 070 658 13 48
Joanna 070 555 15 42

trafikskola.h-strand@hotmail.com

AM-körkort
Utbildningen för AM-körkort hålls under 12 timmar på skolan varav 4 timmar praktiska körövningar på manöverbana och i trafik. Därefter studera enligt trafikskolans kursplan.

Efter avslutad utbildning meddelas Transportstyrelsen att du genomgått AM-utbildningen och vill boka tid för teoriprov.

Du som skall gå AM kursen behöver inte ha fått körkortstillståndet för att gå kursen. Det behövs uppvisas vid övningskörningen i trafik. Vilket vi utför så snart du fått körkortstillståndet.

För att en elev ska få övningsköra med moped klass I måste man ha uppnått en ålder av 14 år och 9 månader samt ha ett giltigt körkortstillstånd. Uppsikt under övningskörningen ska ske av en behörig utbildare. Privat övningskörning är inte tillåten.