KÖRKORT

Joanna 070 555 15 42

trafikskola.h-strand@hotmail.com

TA KÖRKORT!

Hos oss på Hammarstrsands trafikskola får du som Elev möjlighet att lägga upp en plan tillsammans med oss, om hur du på ett smidigt och effektivt sätt får ditt Körkort.

Körningen är välidgt individuell och alla lär sig olika snabbt. Trafikläraren lägger upp en plan med dig som Elev när du vill boka teoriprov och körprov.

Din privata handledare får gärna vara med på körlektionerna. Då hjäper vi din handledare med vilka moment ni ska öva mer på hemma.

Vid stadskörning (som är obligatorisk) under utbildningen åker vi in till Östersund. Den dagen innefattar riskfyllda moment som av- och påfarter på mer trafikerad landsväg, planera, fullfölja och avbryta omkörning.

Under perioden 1/11-15/3 ingår även mörkerkörning. Övrig tid sker utbildningen teoretiskt.

Riskutbildningarna är obligatoriska och ska utföras innan teoriprovet.

Trafikskolans bilar är försedda med alkolås.

Beroende på hur snabbt vill du ha ditt körkort, finns det möjlighet att gå en intensivutbildning? (läs mer under fliken intensivkurs).

Kontakta oss så hjälper vi dig hela vägen fram till körkortet!

KÖRKORTSTILLSTÅND
För att snabbt komma igång med ditt körkort är det bra att du i god tid ansöker om körkortstillstånd.

Det kan du göra här: http://www.korkortsportalen.se/

Du kan även komma in till oss så hjälper vi dig med synundersökning och ansökan.

PRIVAT HANDLEDARE

När du ska börja övningsköra privat krävs en godkänd handledare. Ni kan gå tillsammans eller själv (om handledaren har en godkänd intruktionsutbildning).

Introduktionsutbildningen tar ca 3 timmar exkl rast och paus. Under utbildningen får du information om bland annat:

•  Vad du som handledare har för ansvar vid övningskörningen
  •  Vilka krav och bedömningskriterier som gäller vid förarprov       (kunskapsprov och körprov).
  •   Hur viktig körerfarenheten är för trafiksäkerheten.
  •   Man diskuterar på vilka sätt handledare och elev kan tolka samma  trafiksituation olika.

Kontakta körskolan så hjälper vi er med det.